sekadar sebuah perkongsian .......

Alhamdulillah..Aku Masih Bernyawa..

by teuku@ceh | 11:13 AM in |

Posted By : ChaeryL

Rutin harian aku selama pulang ke Malaysia ini akhirnya telah membawa padah kepada ku..
Setiap pagi sebelum subuh.. Usai menjamu hidangan sahur..aku akan keluar untuk mencari rezki ke serdang yaitu 45 kilometer @ 45 minit perjalanan menaiki motor..

Seperti biasa aku akan keluar dari rumah sebelum azan subuh berkumandang lagi...namun pagi semalam 10/09/09..nasib tidak menyebelahi aku..Aku yang menunggang motor Yamaha LC 135 telah menemui kecelakaan jalan raya ketika hendak pulang ke rumah ku di Banting, Selangor setelah selesai kerja di serdang...

Aku tak kisah badan ku patah2 atau luka2..namun yang aku kisahkan adalah motor yang aku naiki itu..Baru 5 bulan dia merasai nikmatnya jalan raya..namun sekarang nasibnya hanya mekanik tu yang dapat menentukan...aku sedih melihat dia berderai di atas jalanraya..

Untuk pengetahuan korang semua..saat ini,,detik ini, aku sedang menanggung kesakitan sambil menaip diatas keyboard ini dengan tabah dan hati yang redha..segala ujian yang datang kepadaku..aku harus kuat dan tabah menghadapinya..Namun aku cukup2 terkilan semalam petang..kerana terpaksa membiarkan mak membuka gerai di pasar ramadhan sendirian...aku sedih...sedih..sedih...

4 comments:

  1. oranglidi on September 11, 2009 at 3:39 PM

    adeh.. smuga cpat smbuh. motor dan tuan nya.

     
  2. Mohd Faizal B. Eshak on September 13, 2009 at 2:26 PM

    bro..cane keh excident ni???takpela,bersabar2..smip g jgkkn..bgs2..

     
  3. Azie on September 17, 2009 at 10:21 PM

    Nk raye ni... herm... kasihan deyh sma kamu... jauhnye keje.. nway, get well soon.... Slamat Ari Raya... pas ni, bwk moto leklok k...

     
  4. yoro okino on September 18, 2009 at 1:02 PM

    aduhh sian motor tu
    heheh..
    ko sihat ker?ok x nie?

     

Happy To Leaving Malaysia

top blogs

Topblogs @ iLuvislam

About Me

My photo
banda aceh, aceh, Indonesia
Aku seorang yang panas baran, kaki pukul,ahli geng tarik kereta,suka maki orang, suka tampar orang, suka buat orang lain susah dan pnah skali bunuh orang...

Followers

Borak2


ShoutMix chat widget

Persatuan Kebangsaan Pelajar Malaysia di Indonesia Cawangan Aceh

Blog Alumni Sekolah Menengah Islam Puchong

Nasib Seorang Blogger