sekadar sebuah perkongsian .......

Lamaran telah diterima...

by teuku@ceh | 11:34 PM in | comments (6)

Posted By : ChaeryL

Untuk pengetahuan teman-teman...
Lamaran ku telah diterima...
Insyaallah esok aku akan umumkan " Kekasih Hatiku" yang baru..
Beliau telah berjaya membuatkan aku jatuh cinta untuk kesekian kalinya...
Alhamdulillah...aku telah ditemukan dengan yang lebih baik ..

Tribute "Kekasih Hatiku"

by teuku@ceh | 10:52 PM in | comments (8)

Posted By : ChaeryL

Hari ini dan saat ini aku masih lagi dalam kesedihan yang amat sangat..
Saat-saat aku menyerahkan "Kekasih Hatiku" kepada tuan barunya siang tadi masih lagi segar dalam ingatanku...

Aku terasa sangat bersalah...aku pasti sekiranya "Kekasih Hatiku" itu bisa bersuara dan menunjukkan emosinya , pastinya dia akan menangis dan akan merayu-merayu agar aku tidak melepaskannya...

Namun, segalanya harus dihadapi...life must go on....aku mesti kuat hadapi hari yang akan mendatang tanpa mu "Kekasih Hatiku"...



*Berikut merupakan antara saat-saat manis ketika aku masih bersamanya suatu masa dulu...

Bersama "kekasih hatiku" ini aku mulai mengenal erti bersosial


Berkonvoi bersama mu sambil aku duduk diatas riba mu
amat-amat mengasyikkan...

Bergambar bersama ahli kelab yang sejenis dengan mu yaitu kelab Saga Motorsport..



Hari terakhir bersamamu..sedih..sedih..sob..sob..tapi nape aku tengok gambar kat bawah ni macam ko tengah tersenyum...pelik..


Posted By : ChaeryL


wanita tersebut tiada kena mengena dengan cerita ini..beliau hanya lah model bagi "kekasih hatiku"...

Enam Belas tahun lamanya kita hidup bersama..
Akhirnya kita berpisah jua ..
Esok merupakan hari yang tidak sanggup untuk aku hadapi...
Kau akan berpindah tangan kepada orang lain yang lebih layak dariku...

Aku masih tertanya-tanya mengapa kau pergi meninggalkan diriku...
Akhirnya aku sedar bahwa kau bukan lagi milikku...
Kau sudah tidak mampu lagi menjaga kehendakku..
Kau sudah tidak mampu lagi menjaga kewanganku...
Kau sudah uzur...
Kau sudah tua...
Maintainance kau terlalu tinggi...
Kerap kali kau sakit sehinggakan wang aku banyak mengalir ke pomen-pomen dan workshop.....

Walaubagaimanapun buruknya keadaan dan sifat kau sekarang ini..
Aku tetap menghargai kehadiran kau dalam hidupku selama 16 tahun...
Kau akan tetap segar dalam ingatanku wahai " Kekasih Hatiku"...
Selamat Jalan "Kekasih Hatiku" Proton Iswara BEG 2169...
Kenangan bersamamu tetap utuh dalam lipatan memori ku...
Semoga kau berbahagia dengan pasangan barumu esok....

Posted By : ChaeryL

Salam Ramadhan buat sahabat semua..
Sekadar sebuah perkongsian, hari ini merupakan hari pertama umat Islam berpuasa...
Alhamdulillah kita masih diberi kesempatan untuk merasai kenikmatan bulan mulia ini..
Namun jangan dilupakan juga...
Didalam kita sibuk melakukan ibadah-ibadah sunnat dan wajib, jangan dilupakan juga akan sebuah ibadah yang amat dinanti-nantikan oleh segelintir umat Islam kita yaitu mencari duit lebih dengan berniaga ketika bulan ramadhan..

Memang tidak dinafikan berniaga dibulan Ramadhan yang mulia merupakan sebuah bonus oleh segelintir peniaga-peniaga baik yang muslim maupun bukan muslim..
Aku yang agak mempunyai sedikit pengalaman berniaga ketika bulan ramadhan , pernah merasai keuntungan bersih sekitar 150 sehari..Alhamdulillah...

Oleh itu, kedatangan sekali lagi bulan ramadhan yang mulia ini..aku akan mencuba mengejar kedua-duanya perkara ini dengan sebaik mungkin...aku akan mencuba meningkatkan amal ibadah ku dan akan berniaga dengan sebaik mungkin Insya'Allah...

Baiklah...kepada peniaga-peniaga diluar sana aku ucapkan selamat berniaga dan cuba la kaut keuntungan sebaik mungkin didalam ibadah dan perniagaan masing-masing...
Selamat maju jaya...

Ahlan Wasahlan Ya Ramadhan

by teuku@ceh | 11:31 PM in | comments (1)

Posted By : ChaeryL

Marhaban Ya Ramadhan...


Setelah setahun berlalu, tidak lama lagi Ramadhan datang kembali mengubat kerinduan dihati setelah sekian lama ia melangkah pergi.

Sudahkah kita mempersiapkan diri untuk menghadapi Ramadhan?Persiapan mental dan fizikal kita agar setiap rahmat dibulan Ramadhan dapat dikutip semuanya walaupun hanya sedetik.

“Barangsiapa yang menghidupkan bulan Ramadan dengan iman dan mengharapkan pahala dari Allah, maka diampuni dosa-dosanya yang telah lalu.”

(HR Imam Bukhari)

Ayuh kita sama-sama mempersiapkan diri. Bukannya bermula di 1 Ramadan, tapi bermulanya di bulan Sya’ban. Agar bias berjuang di bulan berkah dengan kekuatan rohani dan jasmani yang luar biasa. Amatlah kecil perjuangan kita jika dibandingkan Rasullullah dan para sahabat suatu ketika dahulu. Di bulan Ramadan inilah banyak membuka ruang-ruang pintu buat umat Islam.

10 Ramadhan 8 Hijrah, Pembukaan Kota Makkah

Rasulullah keluar bersama 10 ribu pasukan perang dari kaum Muhajirin dan Ansar menuju Makkah bagi membebaskannya dari Kemusyrikan. Usaha berhasil gemilang tanpa melalui peperangan.

17 Ramadhan 2Hijrah, Perang Badar

Perang yang membawa kemenangan besar buat umat Islam meskipun jumlah dan peralatan perang jauh daripada kemampuan pihak kuffar.

25 Ramadhan 658 Hijrah, Perang ain Jalut

Perang besar antara kaum muslimin dan Tartar yang berakhir dengan kemenangan kaum muslimin.

28 Ramadhan 92 Hijrah, Penaklukan Wilayah Andalus

Tariq bin Ziyad memimpin armada Islam berjumlah 7 ribu orang menyeberangi laut yang memisahkan Afrika dan Eropah. Pertolongan allah membantu tentera Islam yang kurang jumlahnya daripada tentera musuh.

5 Ramadhan terakhir

Khalid Al Walid memusnahkan patung al-uzza di Nakhla.

Ramadhan 459 Hijrah, Peperangan Zallaqah, Portugal

Tentera muslimin pimpinan Sultan Yusuf melawan tentera Kristian pimpinan al-fonso IV. Dalam masa yang singkat, Sultan Yusuf menguasai seluruh Sepanyol dan menyelamatkan umat Islam.

15 Ramadhan 658 Hijrah, Tentera Islam mengalahkan tentera Monggol

Angkatan tentera Islam pimpinan Hulagu Khhan Berjaya mengalahkan tentera Monggol di ain Jalut.

15 Ramadhan 1294 Hijrah, Peperangan Yakhliz

Seramai 34 ribu anggota tentera Islam mengalahkan tentera Rusia yang berjumlah 740 ribu. Umat Islam Berjaya mempertahankan Islam yang diancam oleh kerajaan Tzar di Rusia.

Hebatnya generasi Islam terdahulu, hingga sampai kepada kita sekarang..Mengapa kita masih lagi beralasan untuk melakukan amalan ketika berpuasa? Sesungguhnya puasa itulah yang mmberi kekuatan buat kita, jika kita benar-benar menghayatinya…

Ayuh kita beramal… “Berburu pahala ketika Ramadhan..”











Posted By : ChaeryL

Posted By : ChaeryL

Malam nie aku akan bertolak ke Permatang Pasir sempena penamaan calon pilihanraya kecil disana...Aku akan bertugas disana selama 3 hari sebagai mewakili Pas Kawasan Selangor ...Semoga usaha ini dapat mengekalkan DUN 11 Permatang Pasir kekal exist ditangan Pakatan Rakyat...
ok la.. nak bersiap-siap nih...Assalamualaikum....doakan selamat ok...













Posted By : ChaeryL

Posted By : ChaeryL







Video Klip Lagu Jika Engkau Pergi Imran Ajmain, sebuah video yang kreatif, mengaplikasi slide beberapa gambar individu yang memegang ‘jantung’. Juga warna merah melambangkan warna hati yang berani.

Suka dengan bait ini:

, bulan dan bintang tetap masih di langit
, air mengalir takkan berhenti
Jangan khuatir tentang diriku… ku janji ku takkan merinduimu..

Ayat terakhir itu saja sudah cukup untuk membuatkan lagu ini punya klimaks dan impak yang bukan sedikit.


Verse 1

Bermulanya semua hanya dengan rasa
ada saja yang tak kena
Rupanya kau berkasih
Menyingkir setia
Sandiwara penuh dusta

Prechorus 1

Kini ku beri satu amaran
Jangan nanti jadi cabaran
Aku ingin kau memadam kenangan
Menjadi mimpi berterbangan

Chorus

, bulan dan bintang tetap masih di langit
, air mengalir takkan berhenti
Jangan khuatir tentang diri ku
Ku janji takkan merindui mu

Verse 2

Bermusim resah hadir membelai
Menyentuh hati kecewa
Janji sehidup semati
Tinggal tiada lagi
Impian hancur depan mata

Prechorus 2

Semakin terungkap kepastian
Biarlah ku rela melepaskan
Pada mu cinta cuma lah mainan
Sekadar untuk senda bersama

Ulang Chorus

Bridge

Puas sudah ku berikan engkau segalanya
Jalan cerita pun nyata akan berubah



P/S: Setiap perbuatan yang kita lakukan..pasti ada pembalasan...ingatlah...Allah itu Maha Adil...Sesungguhnya Allah bersama-sama dengan orang yang sabar...

AK 306 (Banda Aceh - Kuala Lumpur)

by teuku@ceh | 2:28 PM in | comments (4)

Posted By : ChaeryL

Besok aku balik Malaysia..


Menunggang "pisang laut"@ Banana boat memang
amat-amat mengasyikkan..haha..


saat yang paling best adalah bila "pisang laut" terbalik..
x caya cube try test..best giler beb...


Muka aku dah habis terbakar dek seharian di pantai Bali..
eh silap..pantai lampuuk di Aceh...

tarik lelaju bang..baru adventure...


sayang sekali gambar nie diambil oleh
camera yang bermega piksel rendah..


Bersama teman-teman dari
Malaysia dan Indonesia

Aku sangat teruja dek keindahan ciptaan Allah

Kebiruan air laut yang sangat menawan hati aku


Rehat dulu di wakaf


single present tense


makan ikan bakar sehingga ke
cebisan daging yang terakhir..haha..


pastu order satu lagi ikan bakar..huhuhu


muka yang penuh nafsu makan


teruskan makan...jangan cepat mengalah...
habiskan..pasni order lagi ..haha..


*nota kaki: Itulah sedikit sebanyak aktiviti-aktiviti yang aku sempat jalani selepas
tamat pengkuliahan aku di Indonesia ...memang rugi kalau dok negara orang tapi tak merayau-merayau ke kawasan menarik yang ada di negara mereka ...
Jauh perjalanan luas pemandangan, bertambah pengalaman...


Posted By : ChaeryL

afiq yang baru berusia satu hari


Nampak tak bayi yang comel diatas tu???
Bayi tersebut adalah anak buah ku yang sulung dan merupakan cucu sulung kepada mak dan ayah aku..tahniah kepada kak ana dan abang ipul kerana kalian telah bergelar ibu dan bapa....
Juga tahniah kepada kedua Ibu dan Bapaku atas penganugerahan pangkat "Datuk" dan Nenek..

Alhamdulillah kerana bayi yang telah diberi nama Afiq Haziq ini telah selamat dilahirkan pada malam semalam...Tak sabar rasanya nak balik Malaysia rabu nie...huhuhu..dah lama tak dukung bayi...siapla kamu afiq...ku dukung-dukung dan ku cium-cium kamu tanpa belas kasihan....

*nota kaki: dah lame tak gigit-gigit pipi baby...hurmmm...geram...

Posted By : ChaeryL

Al-fatihah.....
Sementara aku menunggu kelahiran anak sulung kakak ku...
Petang semalam pakcik kepada ibuku(atok sedara) telah pergi menyahut panggilan Ilahi ...
Semoga roh atok sedara ku dicucuri rahmat ilahi dan ditempatkan dikalangan orang-orang yang beriman..Amin..

Happy To Leaving Malaysia

top blogs

Topblogs @ iLuvislam

About Me

My photo
banda aceh, aceh, Indonesia
Aku seorang yang panas baran, kaki pukul,ahli geng tarik kereta,suka maki orang, suka tampar orang, suka buat orang lain susah dan pnah skali bunuh orang...

Followers

Borak2


ShoutMix chat widget

Persatuan Kebangsaan Pelajar Malaysia di Indonesia Cawangan Aceh

Blog Alumni Sekolah Menengah Islam Puchong

Nasib Seorang Blogger